Tuesday 10 May 2011

Tips Bagaimana Untuk Mengekalkan Kebahagiaan..

Assalamualaikum.....

utk besemangat, kita perlu rasai kegembiraan dan kegirangan.....dlm perkataan inggeris happiness and joy. bila kegembiraan hadir di hati, ada cara utk kekalkannya. kita tahu bahawa kegembiraan dan kegirangan yg ada di dim hati akan menarik lebih byk lagi kegembiraan dan kegirangan.

Happiness attracts more happiness,joy attracts more joy!

utk kekalkan kegembiraan yg kita rasai, ucapakan syukur selalu. Inilah cara utk kekal bersemangat. Kekal termotivasi.

Ucapkan terima kasih pd setiap org di sekeliling kita, ucap walau peranan mereka pd kita kecil saja, misalnya, ucap terima kasih pd cleaner yg bersihkan pej. kita, ucap terima kasih pd dak pencuci kereta yg cuci kereta kita.
klu kena kena saman, ucap terima kasih pd Encik Polis sbb menyaman kesalahan kita, at least kita sedar kesalahan yang Anda lakukan. (boleh ker wat cam 2?????)
Jika seorg suami, ucap terima kasih pd isteri kita krn abik berat diri kita, ucap terima kasih pd dia krn sanggp susah payah utk kita sebgi ketua keluarga.

Jika anda seorg isteri, ucapkan terima kasih pd suami kerana dia ada utk Anda bergantung hidup pdnya. Kegembiraan yg lahir dr rasa berterima kasih membuat Anda hargai pasangan Anda, bkb sekali dua, tp setiap hari.

Tiap kali Anda dilanda kegusaran berdepan dugaan atau permasalahan, alihkan seketika fikikiran Anda pd benda-benda yang Anda ada dan hargai orang-orang di sekeliling Anda. Ini menjadikan Anda bersemangat dalam usaha menyelesaikan masalah.

Dulu, kita bersemangat sebab kita nak capai sesuatu. Sekarang, gunakan kesyukuran untuk membuat diri Anda bersemangat selalu.

Kegembiraan yang terbit dari kesykuran lebih bertahan lama. Ia membuat Anda jadi energetik. Anda akan komited pada apa saja yang Anda lakukan



selamat mencoba...... :)

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan kesan kasut selipar anda d sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...